Notice: Undefined offset: -1 in /home/iummedum/public_html/wp-includes/post-template.php on line 287

Notice: Undefined offset: -1 in /home/iummedum/public_html/wp-includes/post-template.php on line 287

Notice: Undefined offset: -1 in /home/iummedum/public_html/wp-includes/post-template.php on line 287

Notice: Undefined offset: -1 in /home/iummedum/public_html/wp-includes/post-template.php on line 287

SIAPA IUMM

Dalam usaha meningkatkan mutu perkhidmatan, Intitusi Usahawan Muda Malaysia (IUMM) adalah perniagaan yang berasaskan pakar runding bagi keperluan pelanggan-pelanggan yang ingin mendapatkan kursus berpandukan teori dan kemahiran bagi memenuhi keperluan pelanggan masa kini. Pembangunan keusahawanan yang sentiasa dititikberatkan oleh IUM juga bertujuan untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada semua pelanggan yang memburu maklumat dan kejayaaan.  Institusi Usahawan Muda Malaysia juga berfungsi sebagai sumber interaktif kepada warga IUMM yang tidak mahu ketinggalan dengan perkembangan globalisasi, era teknologi informasi dan komunikasi.

MAKLUMAT INSTITUSI

 

NAMA INSTITUT USAHAWAN MUDA
LOGO  LOGO IUMM
ALAMAT BERDAFTAR LOT 2-3-19A, TINGKAT 2 WAWASAN PLAZA, 88000 KOTA KINABALU, SABAH.
ALAMAT PEJABAT LOT 2-3-19A, TINGKAT 2 WAWASAN PLAZA, 88000 KOTA KINABALU, SABAH.

P.O.BOX 15037, 88860 KOTA KINABALU, SABAH.

TARIKH DITUBUHKAN TAHUN 2002
NO. TELEFON 088-249 945
NO. FAX 088-249 945
NO. HOTLINE 017-811 0067
EMEL ium.msia@gmail.com / admin@iumm.edu.my
LAMAN WEB www.iumm.edu.my
FACEBOOK INSTITUT USAHAWAN MUDA  IUM

 

VISI

  • Menjadi institusi latihan dan Pusat Khidmat nasihat dan pakar runding dalam perniagaan, perlesenan dan berusaha meningkatkan kemahiran pengurusan pemimpin, usahawan dan tenaga kerja koperasi melalui program latihan, khidmat nasihat & konsultansi.

 

MISI

  • Melahirkan komuniti dan usahawan yang berilmu, berintegriti dan profesional melalui program latihan dan kemahiran yang bersesuaian dengan keperluan pembangunan Negara.
  • Melahirkan warga pelajar dan pelanggan IUM yang komited, berpengetahuan, kreatif, inovatif dan beretika melalui program pembangunan usahawan dan pendedahan dalam bidang kerjaya.

 

FOKUS

  • Kecemerlangan dalam latihan bagi melatih tenaga kerja yang mahir bagi keperluan semasa.

FUNGSI

  • Melaksanakan program pembudayaan keusahawanan.
  • Mengendalikan program latihan keusahawanan.
  • Menyediakan pusat rujukan khidmat nasihat keusahawanan.
  • Menjalankan aktiviti penyelidikan dan pembangunan (R8D) berkaitan latihan keusahawanan dan “Market Intelligence”.
  • Membangunkan kurikulum latihan keusahawanan.

 

OBJEKTIF

  • Mewujudkan & menigkatkan program latihan & kemahiran serta pengalaman bagi keperluan kerjaya pada masa akan datang.
  • Menyedia & melaksanakan latihan dan kemahiran serta pengalaman bagi keperluan kerjaya pada masa akan datang.
  • Meningkatkan penggunaan teknologi maklumat & komunikasi.
  • Meningkatkan kemahiran pengurusan pemimpin, usahawan dan tenaga kerja koperasi melalui program latihan, Khidmat nasihat & konsultansi.

PIAGAM PELANGGAN

  • Memperkenalkan pelbagai kursus dan latihan dalam bidang kerjaya.
  • Menyediakan pelbagai kursus, seminar dan seumpamanya yang memenuhi keperluan pekerjaan dalam pasaran.
  • Mengadakan program jangka pendek bagi melahirkan bakal peniaga dan tenaga kerja yang mahir.
  • Mengemaskini kualiti kerja dan perkhidmatan setiap masa.
  • Memastikan kualiti kerja dan perkhidmatan setiap masa.
  • Memastikan kemudahan-kemudahan pembelajaran yang selesa dan lengkap pada masa yang diperlukan.
  • Memastikan perkhidmatan sokongan seperti penyediaan makanan, penginapan dan pengangkutan bagi peserta kursus jangka pendek tersedia pada masa yang hendak digunakan.
  • Membantu golongan bumiputera atau peniaga dan membuka, menjalankan dan memperkembangkan perniagaan yang diceburi.

 

KHIDMAT PERUNDINGAN CARA PERNIAGAAN

 

(1998-2015)

  • Memberi perkhidmatan rundingan, motivasi dan pemasaran di Sekolah Rendah, Menengah, Institusi Pengajian Tinggi, Kementerian, Jabatan Kerajaan, Badan Berkanun, umum dan di syarikat-syarikat koporat seperti Detol, Dumex, Paddle Pop mengenai, kajian promosi dan pemasaran produk.